Gelijknamig blad verliest Gezond Verstand

Je zou het niet verwachten van een zich alternatief nieuwsmedium noemend blad, maar toch doen ze het. Met vuur het overheidsnarratief verdedigen over chemtrails. Daarmee verliezen ze wat mij betreft meer dan hun gezond verstand, namelijk een stuk van hun geloofwaardigheid.

Dat is spijtig, maar kan niet onvermeld blijven. DLM Plus legt het artikel uit Gezond Verstand van 27 juli 2022 naast het meest uitgebreide naslagwerk over de vliegtuigsporen in het Nederlands taalgebied ‘Hemel onder vuur’ van Fred Teunissen.

De basis van Teunissen’s research over chemtrails staat in hoofdstuk vier van zijn boek. Het is een rapport van de Amerikaanse luchtmacht uit 1996, dat door de Amerikanen zelf is vrijgegeven onder de titel ‘Weather as a force multiplier: Owning the weather in 2025″. Het is het verhaal waarbij de atmosfeer van de aarde in zo’n twintig jaar tijd omgevormd wordt tot Virtual Weather of VR WX. Feitelijk verbouwen ze onze hemel tot militair terrein.

Uitgebreide bewijsvoering

De grondslag voor het betoog van Albert van de Ven in Gezond Verstand is de 46-jarige ervaring die hij opdeed als specialist in onderhoud en reparatie van burgerluchtvaart vliegtuigen. Het artikel heet:”Chemtrails zijn geen bewijs van een duistere samenzwering”. Hij beperkt zijn verhaal tot vliegtuigstrepen, die wel of niet aan de hemel zichtbaar zijn en uit vliegtuigen komen. Vanuit die ervaring komt hij tot de redelijk gewaagde conclusie dat chemtrails niet bestaan, Hij schrijft:’Het idee dat chemicaliën opzettelijk op grote schaal over onze hoofden wordt verspreid is onjuist.’

Verder gaat hij er wel van uit dat het ‘aannemelijk’ is dat het militaire apparaat zeer geïnteresseerd is in geo-engineering.

Uit het onderzoek van Fred Teunissen komt een aanpassing van de atmosfeer naar voren, die veel verder gaat dan we voor mogelijk houden. Het is jammer dat Van de Ven zich niet uiteenzet met de uitgebreide bewijsvoering in Fred’s boek. Daartegenover stelt hij eenvoudig dat praten over chemtrails een ‘afleiding’ is. En meer nog: een vorm van psychologische oorlogvoering.

Met andere woorden zwijg over chemtrails, want dat is je reinste afleiding van waar het werkelijk om gaat! Sluw hoor, maar wel een hele lelijke manier om dissidente geluiden op dit steeds belangrijker wordende terrein tot stilzwijgen te brengen.

Gijzeling van de atmosfeer

Gebaseerd op het hierboven aangehaalde rapport van de US Airforce vormen chemtrails een schakel in een complex geheel van technologieën, schrijft Fred in hoofdstuk 4 van zijn voortreffelijke boek.

Kijk maar even naar dit plaatje:

chemtrail global network

De afkorting GWN (Global Weather Network) staat voor een netwerk van computers, satellieten, ionosferische heaters en verbindingslijnen voor de communicatie. ‘Dit is een wereldomspannend netwerk van samenwerkende systemen.’ Als systeemonderdelen noemt het rapport onder andere weerspecialisten, wereldwijde toegangspoorten van observaties en weersvoorspellingen, weermodificatie model en interventietechnologie.

Zoals je uit het plaatje kunt afleiden (punt 5) worden niet alleen vliegtuigen ingezet, maar ook lasers en deltavormige toestellen, wat onbemande toestellen kunnen zijn die voor de radar slecht zichtbaar zijn (UAV’s of Uninhabited Aerospace Vehicles).

De belangrijkste reden van het in de atmosfeer brengen van energie/chemicaliën is deze elektrisch geleidend te maken. Hiervoor brengen ze minuscule metaaldeeltjes, zoals aluminium, strontium, barium, e.d. in de luchtlagen. Het gaat dus niet in eerste instantie om weersbeïnvloeding.

Door de tropo- en stratosfeer elektrisch geleidend te maken wordt dit een kunstmatige ionosfeer. Door hier elektromagnetische straling doorheen te sturen kunnen de ‘force multipliers’ nieuwe toepassingen krijgen. Denk bijvoorbeeld aan de verspreiding van virussen via aerosols (als biowapen) of het werken met smart dust (nanodeeltjes), ultrakleine stofjes die van vorm kunnen veranderen en met elkaar kunnen communiceren
terwijl ze zich verspreiden in de wolk.
Dan kan ons lichaam op afstand ziek of bijvoorbeeld onvruchtbaar gemaakt worden.

Toepassingen op een rij

– controle van het weer en het milieu
– militaire toepassingen (directed energy warfare)
– elektromagnetische operaties
– biologische en transhumanistische operaties
– geofysieke en planetaire zaken
– ontwikkeling van het surveillancesysteem (wereldwijd)
– detectie van voortstuwingssystemen van ufo’s

Samenvattend

Als conclusie schrijft Fred Teunissen dat onze hemel geïoniseerd wordt (elektrisch geladen), met behulp van aerosols, onder vuur genomen met ionosferische heaters, lasers en elektromagnetische golven. De lucht is gegijzeld als militair terrein en global warming is zowel een excuus als dekmantel.

Voor een uitgebreide toelichting en meer verwijs ik graag naar het boek.

Diepgaand onderzoek naar chemtrails

Te bestellen bij de sponsor van DLM Plus, Academy of Happiness.
En bij alle boekwinkels.

Gerelateerd

Hemel onder Vuur / Overzicht

Hemel onder Vuur / Bronnenlijst

Veelgestelde vragen Hemel onder Vuur

 

Wil je een seintje per e-mail ontvangen bij iedere nieuwe posting op TransitieWeb?
Klik dan hier.

Wil je jouw reactie plaatsen bij dit artikel?

Ga dan met je cursor helemaal naar de bodem van deze pagina. Daar vind je een invulscherm. Je kunt daar je reactie intypen of inplakken. Het kan soms geruime tijd duren voordat je reactie zichtbaar is.
Als je reageert kun je ook instellen dat je een seintje krijgt bij nieuwe reacties en/of bij nieuwe berichten.


Nieuwsbrief TransitieWeb

Schrijf je hier in voor de Nieuwsbrief van TransitieWeb (drie of vier edities per jaar). De nieuwsbrief is een ‘hotline’ met de lezers en is van grote waarde nu er steeds meer censuur komt op het internet.

Nieuwe sociale media netwerken

TransitieWeb ondersteunt de opbouw van decentrale sociale netwerken. We nemen daar zelf actief in deel met micro postings op de server @mastodon.social. Ons adres hier is @transitieweb@mastodon.social. Om deze postings te kunnen zien heb je een account nodig.

Meer uitleg over decentrale sociale media vind je hier.

Dit vind je misschien ook leuk...

34 reacties

  1. Dirk Verelst schreef:

    Ik vestig nog even de aandacht op de orgonite cloudbuster, die ervoor zorgt dat chemtrails sneller oplossen, meer uitleg in het artikel www.transitieweb.nl/beweg…oudbuster/

  2. Bob Fleumer schreef:

    De organisatoren van de z.g. chemtrails plegen die op termijn allemaal zelfmoord want die ademen die rommel toch ook in?

    • Inge van den Berg schreef:

      Ntuulijk zullen de medewerkers in de lagere sferen (no pun intended) er ook onder lijden, maar “they…up high” zullen heus wel antidoten hebben. Als dat trouwens al aardse mensen zouden zijn.
      Er is trouwens ook homeopathie die vlgs de top homeos in India zouden kunnen beschermen. Een combinatie van verschillende potenties van AUG (goud)

  3. Gudrun Ruarus schreef:

    Hi Rob Vellekoop. Laat je mening/inzichten aan Gezod Verstand weten. En ja, ik vind ook dat een redactioneel commentaar op z’n plaats was geweest. Gudrun Ruarus

  4. Dianthus schreef:

    Iets wat de meeste nog niet weten want chemtrail bestaan, maar zijn een afleiding in de zin van dat ze NIET de oorzaak zijn maar een effect en ook nog maar het puntje van de berg…

    De echte oorzaak is hier:

    www.amazon.nl/No-Na…1521361622

    Het interview www.youtube.com/watch…ZyVnrmcZSY

    Degelijke onderzoek ivm. geo-engineering. Luister, onderzoek het en deel het verder uit want gaat een stuk verder dan wat streepjes… t.me/geoengineering11

    En chemtrails ook niet meer gebruiken want men schiet zichzelf ermee in de voet. Het heet geoengineering, stratospheric aerosol injection (SAI), etc

  5. Tjeerd schreef:

    Het blad GV en de redactie zijn gecontroleerde oppositie. Het blad wordt betaald door de familie Poot die met het bedrijf Chipshol wilde bouwen op het terrein van Schiphol in de Haarlemmermeer. Net als Blackbox tv. Veel goede informatie maar over de nanodeeltjescrisis sinds 2020 geen woord. Die nanoncrisis en de geplaatste en ingestelde G5 masten zorgden voor de zogenaamde covid crisis in 2020. Lees ook het meest recente standaardwerk van Elana Freeland Geo engineered Transhumanism . Nog beter. Lees haar hele trilogie. Zie ook
    www.freedom-for-all.com/dick-…nieuwkoop/

  6. Albert van de Ven schreef:

    Het volgende heb ik op DLM geplaatst en hoop dat het ook gepubliceerd wordt: meer dan 300 woorden dus zie maar.

    Na alle shit die ik en de redactie van Gezond Verstand over zich heen heeft gekregen uit de chemtrail sekte naar aanleiding van mijn gewraakte artikel móét ik reageren.
    Iemand hier die 46 jaar in dienst is geweest in de technische afdeling van een grote luchtvaartmaatschappij?
    Ik wel.
    Iemand hier die meer dan 40 jaar werkzaamheden heeft verricht in alle hoeken en gaten van DC8; DC9; DC10; MD11; B747; B767; Airbus A310; Lockheed Orion vliegtuigen?
    Ik wel.
    Iemand hier die meer dan 40 jaar bijscholingen heb moeten volgen om de voortgaande technische ontwikkelingen van vliegtuigen up to date te houden?
    Ik wel.
    Iemand hier die bevoegd was om vliegtuigmotoren te starten om allerlei testen uit te voeren?
    Ik wel.
    Iemand hier die enkele keren per jaar op de flight simulator moest laten zien dat hij noodsituaties tijdens proefdraaien van motoren aankon?
    Ik wel.
    Iemand hier die wel eens een B747 opgetankt heeft naar 150 ton brandstof?
    Ik wel.
    Iemand hier die bevoegd was om pre-flight inspecties uit te voeren en middels zijn handtekening in het boordboek het vliegtuig vrij te geven voor de volgende vlucht?
    Ik wel.
    Iemand hier die diverse keren naar buitenland gestuurd is om een daar gestrand vliegtuig met een technisch probleem weer vliegend te krijgen?
    Ik wel.
    Iemand hier die een paar maanden als kwaliteitscontroleur in de Boeing fabrieken gestationeerd is geweest om de bouw van een KLM vliegtuig te volgen?
    Ik wel.
    Iemand hier die een paar jaar op de engineering afdeling heeft gewerkt waar onderhoudsprocedures werden opgezet en aangepast?
    Ik wel.
    Daarnaast houdt het chemtrail verhaal me al jaren bezig en verbaas ik me steeds meer hoe weinig gelovers in dat verhaal over luchtvaart en vliegtuigtechniek in het bijzonder weten, en toch tot keiharde conclusies komen.
    Het boek van Fred Teunissen heb ik gelezen en heb daar een oordeel over die ik hier niet ga spuien omdat ik mensen als Fred zeer waardeer voor het werk dat zij doen. Maar ook zij kunnen een plank mis slaan.
    Voor Dane Wigington heb ik om een paar redenen minder waardering.
    Verder heb ik de talloze foto’s en films eindeloos voorbij zien komen die altijd weer op hetzelfde neer komen en niets met de gewone burgerluchtvaart te maken hebben; militaire operaties, cloud seeding, vliegtuigen in de testfase met balast-tanks in de cabine, vliegtuigen die brandstof dumpen (noodprocedure) zelfs brandblusvliegtuigen die hun lading water lozen en verder heel veel contrails in alle uitvoeringen. Nergens ook maar een flintertje van bewijs dat de dagelijkse burgerluchtvaart zich bezighoudt met duistere praktijken. Nergens een flintertje van bewijs dat deze vliegtuigen zijn voorzien van speciale installaties om chemicaliën de verspreiden.
    Goe-engineering met al zijn duistere en kwaadaardige kanten is een compleet andere wereld dan die van de gewone burgerluchtvaart die 24/7 met duizenden vliegtuigen tussen de 10 en 12 km boven onze hoofden rondvliegen, en daarbij tonnen kerosine verbranden, om mensen en materiaal van hot naar her te slepen. Dat wij zo nodig in metalen pijpen met vleugels en kerosine zuipende motoren de hele wereld over willen vliegen heeft zo zijn gevolgen en die worden onder bepaalde weersomstandigheden zichtbaar. Slecht voor deze mooie planeet zoals het wegverkeer met al die fijnstof veroorzaakt door slijtende banden en wegdek óók slecht is. Terug naar paard en wagen zou veel van deze ellende oplossen, paardenpoep is een stuk minder schadelijk. (Tenzij iedereen een paard aanschaft en het aardoppervlak verdwijnt onder een dikke laag paardenmest.)
    Stop met het beschimpen en beschuldigen van Gezond Verstand, Karel van Wolferen en mij en laat het gezonde verstand weer zegevieren, en soms is dat een pijnlijk proces (cognitieve dissonantie, weet u wel). Gebruik je energie voor de ècht gevaarlijke complotten zoals de plannen om de zon te dimmen (Ido Dijkstra Andere Krant nr 29), kinderhandel en misbruik, klimaatwaanzin, virus hoax, de wéér zo’n smerige oorlog waar de VS een uiterst vuile rol in spelen, enz.
    Ik daag iedereen die dit leest uit om met bewijzen te komen dat de burgerluchtvaart wordt misbruikt voor weermanipulatie of verspreiden van giftige stoffen. Heeft u dit bewijs dan zal ik Karel van Wolferen vragen of ik een rectificatie mag plaatsen. En kom dan niet wéér met die foto’s en films die ik al honderden keren voorbij heb zien komen en die helemaal níets met burgerluchtvaart te maken hebben.

    Toch een vriendelijk groet aan u, want ik ben geen haatdragend mens,
    Albert van de Ven (schrijver van het gewraakte artikel, wappie, complotdenker en antivaxxer).

    • Marije schreef:

      Als ik uw verdediging lees, doet me dat denken aan de manier waarop de professoren aan de t.u. Delft praten over dit onderwerp. T.U. Delft zitten ook wetenschappers die állemaal dezelfde kant op denken, praten en schrijven. Ben je daar kritisch over of zet je er vraagtekens bij, dan word je al snel weggezet als “een gelover”/”een complotgekkie” of iets in die richting.
      Ik heb het vreemd genoeg zó vaak te horen gekregen van Groen Linksers, Partij voor de Dieren mensen, Milieudefensie-mensen, Greenpeace-mensen en aanverwante organisaties:”Ga je verdiepen in iets anders, dit chemtrailonderwerp is helemaal niet belangrijk!”
      Het heeft me altijd hogelijk verbaasd.

      Wetenschapper, onderzoeker en schrijver Coen Vermeeren werkte jaren lang als docent aan de t.u. Delft en hij onderzocht dit chemtrails-onderwerp op professionele wijze. Helaas moest hij als luchtvaartdeskundige tot de conclusie komen dat chemtrails bestaan en realiteit zijn. Hij mocht er echter niet vrij over praten als luchtvaartdocent tijdens zijn colleges, want stel je toch eens voor dat studenten daaruit voortkomend kritische vragen zouden gaan stellen aan politici. Dát was niet de bedoeling. Dus uiteindelijk heeft de universiteit Coen Vermeeren ontslagen. Hieruit blijkt wel het taboe dat er rust op dit onderwerp.

      Coen Vermeeren kan je meerdere keren horen spreken in de docu “Bye bye blue sky” hier: www.youtube.com/watch…UXZJ0O0NHM (v.a. 6,30 minuten)

      Willem Felderhof vloog 25 jaar voor KLM en ontdekte het pas toen hij al úit de luchtvaart was gestapt. Tot zijn verbijstering ontdekte hij wat er gaande was. Hier: globalskywatch.com/scien…u5P67TP2hl

      Professor Ulrike Lohmann heeft een aantal jaren geleden de kerosine van de burgerluchtvaart onderzocht in Zürich en zij vond aluminium en barium, giftige stoffen voor mens, dier, bomen en planten. Bekijk: www.youtube.com/watch…Vk&t=

      Klokkenluider Max Bliss vond de documenten waarin staat dat er aluminium-deeltjes worden toegevoegd aan de kerosine van de burgerluchtvaart.
      Bekijk: www.youtube.com/watch…N_LQ2fxf6c

      Lees de petitie die in Juni 2017 is ingediend in Den Haag: www.transitieweb.nl/wp-co…i-2017.pdf
      en ook de bronnenlijst: www.transitieweb.nl/wp-co…Milieu.pdf

      Ik ben en blijf een leek en wil daarom ook niet met een artikel over dit onderwerp in Gezond Verstand Magazine staan. Maar ik heb wel contact gehad met Coen Vermeeren en als professionele wetenschapper ondersteunt hij mijn verhaal.

      Met vriendelijke groet.

    • rob vellekoop schreef:

      Beste Albert, ik zou eerst en het boek van Teunissen en mijn artikel beter lezen. Daaruit komt naar voren dat het chemtrail verhaal, waarvoor je helemaal niet in een sekte hoeft te zitten, een ander uitgangspunt heeft, namelijk een rapport van de Amerikaanse luchtmacht. Jij staart je blind op de burgerluchtvaart. Niet doen. Kijk eens verder, verleg je luchtvaartgrenzen, zou ik zeggen. Voor de rest verwijs ik graag naar het genegeerde boek Hemel onder vuur.

    • Jan van Beest schreef:

      De barrières die jij hebt aangedragen zijn geen bewijs. Dus je kan er een mooi verhaal van maken, jij bent hier niet de alwetende goeroe. En kom je je hier nog nog verdedigen ook, als een klein kind bij zijn moeder. Och och!

    • Corné schreef:

      Eerlijk gezegd is deze discussie even interessant als verwarrend.

      De chemtrailtheorie op zichzelf is net zo krakkemikkig als zouden stikstof en CO2 de natuur verstikken en mRNA-vaccins een einde aan de covid-pandemie maken.

      Al zo’n 15 jaar doe ik waarnemingen op vliegtuigsporen en identificeer ze, mbv webcam-, wind- en vluchtenradarwebstekken met terugblikfunctie + fotocamera.
      Het vergt ruimtelijk inzicht en oefening.
      Staande in Delft met vliegtuigsporen in het zuiden, hangen die niet boven Delft-Zuid of Delfland, maar veeleer boven Dordrecht, Breda of verder weg (als ze wèl boven Delft-Zuid of Delfland hangen, dan zie je ze praktisch boven je hoofd. Weet dat op 10 km hoogte windsnelheden van ±100 km/u geen uitzondering zijn.

      Het heeft wel degelijk met al of niet vochtige luchtlagen te maken.

      Korte dikke vegen zien we relatief vaak in de grensstreek rond 9,2 km hoogte ontstaan tgv stijgers vanaf Schiphol. Of boven midden-NL tgv stijgers vanaf Zaventem, Duesseldorf of Keulen.
      Hogere vliegtuigen hebben in de netgenoemde situatie alleen maar een staartje of niets; ze vliegen in drogere lucht.
      Op andere dagen zijn er vliegtuigsporen juist op grotere hoogten (11-13 km) terwijl er dan lager niets ‘blijvends’ ontstaat. Hoge vliegtuigsporen zijn in uitgegroeide vorm doorgaans ijler/transparanter (doch niet altijd) dan die van rond 9,2 km hoogte.

      Het gaat om vliegtuigen, die in 97% van de gevallen op de vluchtenradar traceerbaar zijn. Daar zijn ook militaire vliegtuigen bij, als ze de transponder aan hebben staan.
      Het vliegverkeer is enorm toegenomen.

      DIT ALLES SLUIT NIET UIT DAT ER SPRAKE KAN ZIJN VAN WEERSBEÏNVLOEDING!

      Weersbeïnvloeding is veeleer onzichtbaar, net als de steeds dikker wordende elektrosmog-deken.
      Ook vliegtuigen die geen blijvend spoor trekken, stoten allesbehalve tintelfrisse stoffen uit!

      De chemtrailtheorie maakt de discussie over weersbeïnvloeding e.d. er niet geloofwaardiger op.

      • Marije Freeve schreef:

        Zo kunnen we nog jaren doorgaan met een “discussie” die helemaal geen discussie is, omdat er keer op keer niet inhoudelijk wordt ingegaan op de feiten die klokkenluiders op tafel leggen.

        Kan een onafhankelijke beroepspiloot of luchtvaartdeskundige (die niet is omgekocht is of een zwijgcontract heeft) eens precies uitleggen wat er gebeurt op dit filmpje? www.youtube.com/watch…OBNm1kOg4o

        of op dit filmpje? www.youtube.com/watch…oQ2AI1bqNM

        En als dit geen chemtrails zijn, wat zijn het dan wel? Illegale lozing van chemische stoffen….
        of zoiets? Of zijn dit legale lozingen door de burgerluchtvaart? Want dat er stoffen geloosd worden, lijkt me overduidelijk en wat is het dan opmerkelijk dat regeringen dit gewoon laten gebeuren. Hoe kán dat? Mike Decker ziet het al jaren met verbijstering gebeuren vanuit zijn achtertuin.

        Nog een vraag: Waarom komt er nooit eens een inhoudelijke reactie op wat Professor Ulrike Lohman jaren geleden ontdekte bij de burgerluchtvaart?

        • Marije Freeve schreef:

          www.youtube.com/watch…&t=1s

          Vragen zijn dus:
          Wat gebeurt er op dit filmpje? Ik zie heel duidelijk dat hier “iets” geloosd wordt door het vliegtuig. Wat is dat “ïets” dan? Is dit een illegaal of legaal gebeuren?
          Waarom hoor je niet één politicus hierover?

          Mike Decker ziet het al jaren met verbijstering en grote machteloosheid vanuit zijn achtertuin gebeuren en moet zichzelf letterlijk bewapenen om te overleven, omdat hij deze schimmige praktijken filmt en naar buiten brengt. .
          En ik ken meer klokkenluiders die jaren lang doelwit zijn geweest van zeer groffe en indringende intimidaties van de tegenpartij, omdat ze onwelgevallige beelden en informatie onder de aandacht brachten, járen lang.

        • Corné schreef:

          Beste Marije,

          De chemtrail-discussie loopt al zeer lang en ja, ze is nogal rommelig en vermoeiend.
          Het kardinale punt is dat Albert van de Ven en ikzelf absoluut niet tegenspreken dat er met de atmosfeer gerommeld zou worden.

          Filmpje #1: We zien een veteraan een zaal toespreken. Heeft zich jarenlang opgeofferd voor de staat en verlangt nu opheldering over het rommelen met de atmosfeer door diezelfde staat.
          Filmpje #2: Dit heb ik jaren geleden al voorbij zien komen. Deze man beschikt over een supertele die mooi gestabiliseerd is. Hij haalt een vliegtuigspoor in de verte zeer dichtbij van — naar eigen zeggen — een FedEx toestel (= meestal een MD-11; hier wrs. een B777 of B767 wegens twee uitlaatpunten). Door het platte ineengedrukte telelens-perspektief en de lage zon en beschaduwing ziet het er extra dramatisch uit. Deze man had ook een KLM-Droomlijner gefilmd van of naar SFO (San Francisco). We horen voornamelijk “Nasty” en “Chemtrail”.
          Filmpje #3: Ulrike Lohman heeft Barium en Aluminium in kerosine op ZRH (Zuerich Flughafen) aangetroffen.

          Geen van de filmpjes onderbouwen het centrale chemtrailmantra dat: “persistent vliegtuigspoor = chemtrail & staartje achter vliegtuig = contrail”.

          Het is inderdaad heel belengrijk om zaken omtrent weersbeïnvloeding boven tafel te krijgen.

          Maar dat wordt lastig met de rommelige chemtraildiscussie waarin allerlei beweringen over elkaar heen buitelen en men vaak als-door-wesp-gestoken en met ad-hominems op andersdenkenden reageert (net als de linkse- en/of overheids-trollenbrigades op een Raisa Blommestein of een Omroep Ongehoord).

          En dat is erg jammer.

          Er circuleren overigens duizenden chemtrail-aanspraak filmpjes op het internet, je kunt je jaren wel vullen om het kaf van het koren te gaan scheiden.

          • Marije Freeve schreef:

            Dat is dan weer jammer dat het eerste filmpje zo laat gecorrigeerd is, want dít is het filmpje dat er had moeten staan en niet het filmpje van de veteraan: www.youtube.com/watch…OBNm1kOg4o
            Bij deze corrigeer ik dat nogmaals)
            Overduidelijk wordt hier “iets” geloosd op dit filmpje vanuit de buik van het vliegtuig. Maar wat?

            Mike Decker gebruikt een speciale website waarop hij precies kan opzoeken welke vliegtuigen er overvliegen en dat blijken helaas óók vaak burgervliegtuigen te zijn. Ook KLM sproeit, maar wee degene die de deksel van deze doofpot probeert af te halen.
            Kijk: www.youtube.com/watch…SLdbyVh_Vg

          • Marije Freeve schreef:

            Luistert u eigenlijk wel naar wat professor Lohmann in haar filmpje zegt?
            Zij zegt dat zij giftige zware metalen heeft gevonden in de kerosine van de burgerluchtvaart. Zware metalen, aluminium en barium, die daar helemaal niet in thuis horen, maar die wel deze wirwar van witte strepen in onze atmosfeer veroorzaken en ons zonlicht verduisteren. Plús het feit dat wij ziek worden van die metalen.

            Wat is uw reactie op deze ernstige misstand?
            Reageert u daar eens op, want dit zijn ernstige misstanden.

          • Corné schreef:

            N.a.v. het gecorrigeerde filmpje:

            De vlogger met de spectaculaire supertele uit het achterland van San Francisco. Dit is een hybride vliegtuigspoor dat vooral voorkomt bij vier-motorige vliegtuigen: twee lijnen die als elastiekjes breken en dan oplossen. Geen echte chemtrail, volgens de theorie, want lost vrij snel op.
            Zelf ook dikwijls waargenomen.

            Zie ook contrailscience.com/

            De B747 van British Airways loost inderdaad iets aan het rompuiteinde. Overtollig brandstof? Het blijft een vraag!
            Wellicht weet Albert het?

            Ja, had ook een film van een KLM-Droomlijner op SFO.

            Deze vlogger maakt super-teleshots van vliegtuigsporen en geeft er zijn invulling plus aannames aan, gelardeerd met krachttermen.
            Sorry, dit is m.i. geen klokkenluider zoals Edward Snowdon of Daniël van der Tuin; hij helpt de discussie niet echt verder.

          • Corné schreef:

            Marije Freeve schreef op
            13 augustus 2022 om 15:39

            Luistert u eigenlijk wel naar wat professor Lohmann in haar filmpje zegt?
            Zij zegt dat zij giftige zware metalen heeft gevonden in de kerosine van de burgerluchtvaart. Zware metalen, aluminium en barium, die daar helemaal niet in thuis horen, maar die wel deze wirwar van witte strepen in onze atmosfeer veroorzaken en ons zonlicht verduisteren. Plús het feit dat wij ziek worden van die metalen.

            Wat is uw reactie op deze ernstige misstand?
            Reageert u daar eens op, want dit zijn ernstige misstanden.
            __

            Nogmaals, dat er aan de atmosfeer gerommeld wordt wordt NIET TEGENGESPROKEN.

            Ik herhaal: Het is inderdaad heel belangrijk om zaken omtrent weersbeïnvloeding boven tafel te krijgen.
            Veel meer kan ik er als leek niet over zeggen.

            Dat de witte strepen louter door deze metalen veroorzaakt worden is een aanname.

          • Tjeerd schreef:

            @Marije er valt niet te praten met gecontroleerde oppositie. Kees van der Pijl die onderstaande videoclip retweet lijkt me een stuk integerder dan deze heren van de GV krant.Hoe moeten er op de Mount Shasta anders hoge doses aluminiumnanodeeltje terecht komen sinds 2000?
            twitter.com/ronin…uJ6KArAAAA

          • Corné schreef:

            @Tjeerd: “Gecontroleerde Oppositie”…
            Jij zegt het.

          • Albert van de Ven schreef:

            Antwoord op Corné 13 aug 17:53.
            Achter in de staart zit een kleine straalmotor, de APU of Auxiliary Power Unit. Dit is een aggregaat die elektriciteit en lucht (voor de airco en starten van de motoren) levert als de motoren niet draaien. Op de grond dus. Normaal wordt dat ding uitgezet als de motoren draaien maar er zijn situaties waarbij hij ook tijdens de vlucht aangezet wordt (dat zou je aan een piloot moeten vragen welke dat zijn). In principe is de APU niet geschikt om op grote hoogte tijdens de vlucht te draaien en kan gaan ‘stallen’, wat je kunt zien als een soort verslikken of hoesten. Dat zijn die condenswolkjes die achter de staart ontstaan. Later in het filmpje zie je dat hij wordt uitgezet. Dankjewel Corné.

  7. M.T.Steltenpool schreef:

    Precies, GV zal zeker ruimte bieden aan een tegengeluid. Het zou mooi zijn om daar gebruik van te maken. De Andere Krant doet hetzelfde!

  8. Spynose schreef:

    De conclusie van Albert van de Ven, dat ’het idee dat chemicaliën opzettelijk op grote schaal over onze hoofden wordt verspreid’ onjuist is, wordt door hem niet onderbouwd door zijn -beperkte- ervaring als ‘specialist in onderhoud en reparatie van burgerluchtvaart vliegtuigen.’ Dit is een pure drogreden. Hij draagt geen enkel ander bewijs voor zijn stelling aan. Dat artikel had om die reden niet zonder commentaar behoren te worden gepubliceerd.

  9. Laatste Harmonicaan schreef:

    www.nawmc.org/

  10. Ton schreef:

    Inside a chemtrailplane
    twitter.com/Rodri…info.nl%2F

  11. Marina logjes schreef:

    Het klopt…ik heb in Erm gewoond…( Electric radiation management) maar dat is toeval! Waar ik dit heb waargenomen…Een gevoel of je in een nog niet ontwikkelde foto liep…een negatief dus! Dikke dekens…Er werd er 1 gespleten…door er tussendoor te vliegen! Op en zomeravond nam een getrokken ( klein) spoor de vorm van een wolkje aan..! Geen hond die het ziet ! En ik heb een electrice lading ervaren…lijfelijk…Ben maar naar binnen gegaan…tot zover.

  12. Dirk V schreef:

    Met dat uiltje als logo kon je dit vermoeden, symboliek liegt zelden. Ik vind het eigenlijk goed nieuws, mensen die MSM voor Gezond Verstand hadden ingeruild, kunnen nu weer een stap maken richting onafhankelijk denken. Denken dat the powers that be alleen de MSM (proberen te) controleren en sturen zou natuurlijk naïef zijn.

  13. R.M. McPhail schreef:

    Juist of niet juist het artikel was volledig redelijk. Daarom mag men GV niet verwijten dat ze de schrijver geen ruimte mochten geven. GV zal zonder twijfel ook ruimte geven aan wie dat artikel tegen wil spreken. Het liefs met bewijs van de identiteit van diegenen die de tanks met gekke stof vullen, of de piloten daarvan weten, en hoe ze zo’n misdrijf geheim houden.

    • Marije Freeve schreef:

      Op de vraag hoe het militaire establishment deze misdrijven al descennia geheim houdt, is volgens mij geen ingewikkeld antwoord te geven. Als je alleen al kijkt hoe indringend de intimidaties waren aan mijn huisadres in de jaren 2017 t/m 2020, dan snap je meteen hoe dit spel gespeeld wordt. Lees: www.transitieweb.nl/chemt…gineering/
      “Breng jij als klokkenluider informatie naar buiten over deze illegale sproeipraktijken en aanverwante zaken?” “Dan zullen wij jou blíjven treiteren en intimideren”. Ik heb het zelf meegemaakt en “ze” zíjn daarin heel ver gegaan. Als “ze” dat willen, zitten “ze” overal aan met hun tengels in je huis als je even een uurtje weg bent voor een boodschapje.(Ooit werd er zelfs een voorwerp achtergelaten op mijn keukenaanrecht) Als klokkenluider van dit geoengineering-onderwerp ben je bij wijze van spreken vogelvrij. Aangifte doen bij politie lukte niet. De politie deed er niets mee, althans niet in mijn geval. Ik denk dat veel klokkenluiders wel begrijpen wat ik bedoel.

      Zomer 2017, na indiening van de petitie in Den Haag kreeg ik een waarschuwingsbrief: “Ga je verder met acties tegen de chemtrails, dan zullen er hoogstwaarschijnlijk treiteracties volgen”, iets in díe trant. Die brief moet nog wel in mijn systeem terug te vinden zijn, maar ik heb er nu geen tijd en energie die op te zoeken om belangrijke persoonlijke redenen, dus ik wil het hier verder bij laten. Met vriendelijke groet.

We stellen je reactie op prijs. Je kunt hem hieronder plaatsen. Probeer zo kort en bondig mogelijk te zijn. Als je echt wat meer woorden nodig hebt, dan is 300 woorden het maximum. Alle reacties worden gemodereerd. Het kan daarom even duren voordat je reactie zichtbaar is. Wil je een link opnemen in je reactie, vergeet dan niet er https:// voor te zetten.